Äppelträdsbeskärning

I helgen var jag i Kummelnäs och beskar ett äppelträd. Det hade fått växa fritt sedan det planterades, för ca fem år sen. Yvigt, med andra ord.

20120919-182013.jpg

Grenarna hängde i vägen för gången bredvid, och trappan.

20120919-182142.jpg

Lite mer form och styrsel! Toppen är fortfarande lite tufsig, men jag ville inte ta för mycket på en gång. Jag fick tillfälle att testa min nya stångsekatör. Den funkade mycket bra, förutom att det inte gick att låsa teleskophandtaget. När jag dragit ut det för att komma åt en gren högt upp åkte det bara in igen. Idag var jag och bytte den, det fick bli en annan variant som jag såhär i förväg är väldigt nöjd med.

One thought on “Äppelträdsbeskärning

Kommentera

