Veckorapport

Hej bloggen! Förlåt för att jag har försummat dig så förskräckligt. Jag vickar för min vän Andréa på en förskola denna vecka och nästa, och det tar all blogg-energi. Det är väldigt skoj, men hujedamig så trött jag är på kvällarna! All heder åt er i barnomsorgen!

Förra helgen tog vi pendeln till Handen för att åka skidor hos svärmor och hennes man.

20121216-210937.jpg

Det var snöigt värre!

20121216-211102.jpg

Det är kul att åka skidor. Fast lite svårt.

20121216-211200.jpg

Och ganska jobbigt. Tur att man kan ta igen sig lite i en snödriva.

Den här helgen har det blivit julbak, äntligen!

20121216-211347.jpg

Lussekatter, som jag älskar. Mitt bästa tips är att ha kesella i degen, då blir dom inte torra. Saffran ska visst ha en förmåga att torka ut.

20121216-211519.jpg

Och så kola, som jag smaksatte med äppelmust, stjärnanis och kanel. Den blev väldigt god, lite frisk sådär.

Nu ska jag sticka lite och dricka upp min äppelglögg. Hoppas ni haft en trevlig tredje advent!

6 thoughts on “Veckorapport

      • Jag var ironisk… Jamen pepparkakor finns det här med! Vore även kul med nåt Amerika-inslag, är det nåt han inte kan leva utan i juletid?

      • jahaja, ja jag tänkte väl det men man vet ju aldrig.. jag har hittat två kakor jag vill baka.
        bra fråga! de äter inte så traditionellt vid jul, men med tre bakande systrar tror jag han är peppad på julgodis 🙂

Kommentera

