Efterrätt!

Jag älskar kola, verkligen älskar! Och då tar jag inte ens i, jag känner kärlek och glädje när jag äter en riktigt god kola. Jag har kokat en hel del själv i jul men lyckas ofta koka den för länge så att den blir för hård. Men av de eminenta damerna på Pärlans har jag lärt mig ett utmärkt knep:

20130112-195800.jpg
Den kan smältas och serveras som kolasås! Jag smälter kolorna med lite grädde och vanilj, och vips kan man bjuda på hot fudge sundae! (eller nåt i den stilen.)

20130112-195952.jpg
Vaniljglass, vispgrädde och kolasås!

Att det ska vara sånt besvär att hitta bra glass förresten! Jag vill inte ha förtjockningsmedel och aromer i min glass! Tack och lov hittade jag Riktig glass från Gute glass.

20130112-200204.jpg
Inga konstigheter, bara helt naturliga råvaror. Och flera roliga smaker! Nästa gång får det bli smultron. Eller salmbär…

Kommentera

