En dagens.

Bjuder här på en dagens-lista, inspirerad av Alexandra på ”Försök att inte se så snygg ut” ! Håll till godo!

 

Dagens vill ha: Ett stycke cirkelskärare från Panduro, så att jag kan göra såna här! Så alldeles fantastiskt fina. Den där Mokkasin-Sofia kan hon. Jag längtar även efter flera meter bollfrans i olika färger. För att liva upp lampan i vardagsrummet, dekorera barnens rullgardiner, och ja var passar inte en bit bollig frans?

Dagens klädsel: Ack, så svart som jag har varit idag… svarta tights, svart kjol, svart tröja. Blä.

Dagens smink: Ytterst lite. Prick så att jag kan gå ut utan att nån tror att jag är ett spöke.

Dagens frisyr: Har snöat in på fiskbensflätor och gjorde ett försök. Den känns bra, men jag har inte sett hur den ser ut.

Dagens händelse: Jag sydde nya gardiner till barnens rum. Av världens finaste tyg, men det berättar jag mer om en annan gång.

Dagens låt: Eller låtar, jag introducerade Songify för barnen och resultatet blev, som väntat, ren magi.

Dagens planer: Att bli lite friskare. Att kanske orka pyssla nåt. Annars; dricka massa te, äta hostmedicin, vila.

Dagens saknad: Plusgrader! Jag är färdig-vintrad nu tack. Det räcker så bra. Nu vill jag lyssna på snö som droppar av solvärme, höra grusknaster under mina ballerinaskor och spana efter tussilago.

Dagens dummaste: Den här evighetslånga förkylningen som aldrig ger sig. Jag har fått nog av dig med!

Dagens sjuka: Jag.

Dagens drog: Nässprej, du underbara. Samt hostmedicin, som jag inte riktigt vet om den gör från eller till, och halstabletter.

Dagens köp: En helt vansinnig massa meter av mitt favorittyg, Lycka. Jag fick reda på att det var på jätterea och skulle tas ur produktion, och ja, det blev lite hamstrande. Berättar mer snart.

Dagens humör: Ganska gott ändå.

Dagens ord: Kan vi låtsas att hostningar är ett ord? isåfall har jag pratat helt sjukt mycket idag. Men egentligen är jag mest tyst pga har ingen direkt röst just nu.

 

vår sommar 2012 093

 

Sånt här tänker jag kan gärna få börja hända snart. Imorgon eller så.

Hur ser eran lista ut?

One thought on “En dagens.

Kommentera

